Epiphaneia

...Epiphaneia (=schijnsel, verschijning.) Het is afgeleid van een werkwoord, dat vertaald zou kunnen worden als schijnen op, beschijnen, in het licht brengen, verschijnen. Het woord wordt ook gebruikt voor het weer te voorschijn komen van de zon van achter een wolk. Al die tijd was ze er wel, aan ons oog onttrokken. Maar nu schijnt ze weer.
We vinden het woord epiphaneia in de volgende teksten: ".... dat u dit gebod handhaaft tot de verschijning van onze Here Jezus Christus" (1Tim.6:14). Christus Jezus, die levenden en doden zal oordelen bij Zijn verschijning" (2Tim.4:1).
De krans die de Heer mij zal geven, maar niet alleen mij, maar ook allen, die Zijn verschijning hebben liefgehad" (2Tim.4:8). We verwachten de zalige hoop en de verschijning der heerlijkheid van onze grote God en Heiland, Christus Jezus" (Tit.2:13). ".... dan zal de ongerechtige geopenbaard worden, die de Heer te niet zal maken door de verschijning (epiphaneia) van Zijn komst (parousia=aanwezigheid, 2Thess.2:8 St.Vert).'Epiphaneia' is de titel van het werk dat onder de afdeling foto's gezien kan worden. Het hangt in een oude boerenschuur aan de Feurthstraat te Susteren.

Dit werk laat de problematiek zien tussen het Woord in de Bijbel en de leer van het katholicisme. De energie van dit werk stroomt niet. Het blijft problemen en vragen oproepen. Een turbulente weg van stenen en gruis loopt midden - door tussen de weergave van etherische zielen. Onderkennen we daar niet de afbeelding van Christus Jezus die met afgewend gelaat en met zijn rug gekeerd naar de beschouwer zijn weg gaat en verdwijnt in de achtergrond?
Duidelijk wordt de verschijning van Maria met op haar schoot het kindje Jezus. Jezus afgebeeld als een klein koninkje en daardoor als kind onschadelijk gemaakt door de leer van de wereldse invloeden. Maria wordt overal weergegeven als een beeld dat nauwelijks de eeuwen doorstaan heeft; vaal en ontdaan van haar polychrome kleuren die haar in het verleden zo een prachtige glans gaven.

Overal ziet de toeschouwer Maria zonder hoofd met Jezus aan haar zijde. De energie stroomt niet; maar roept vooral vragen op:
-waarom zijn we in het katholicisme blijven steken bij moeder en kind?
-waarom is en kan Maria middelares zijn, terwijl de volwassen Christus troont boven alle schepping. Zo ook in dit werk.

Uiteindelijk troont de Christus boven alles. Zijn gestalte verschijnt langzaam uit de etherische achtergrond, terwijl zijn afbeelding tijdens zijn leven de rug heeft toegekeerd naar de beschouwer.

Maria zonder hoofd. Het hoofd ligt op een gebroken sfeer en is getekend door automutilatie.Kan Maria nog lijden vanwege de mensheid, terwijl Christus Jezus dit al gedaan heeft en het leed, de boze en de polariteiten heeft overwonnen? Wat is dan nog de positie van Maria? Dit zijn slechts enkele van de geschilpunten tussen katholicisme en de Bijbel, zoals weergegeven en bedoeld in onderhavig werk. Een werk dat geslaagd genoemd kan worden, omdat het probleem 'verwerkt' zit in het werk en het werk ín het probleem! Er vindt geen doorstroming plaats van de zichtbare energie vanuit de basis naar de bovenste gedeeltes van de creatie. Alles wordt 'geobstrueerd' door de centrale positie van de verkleurde Maria met het 'kindje' Jezus. Onderstaand geef ik verklaringen voor deze kwestie, maar de hoofduitleg komt m.i. wederom van de kant van de Joden.

De (liberale) Joden hebben ideëel geen problemen met het Christendom dat zij beschouwen als een sekte voortgekomen uit hun geloof. Evenmin zien zij het als een probleem dat gelovigen de voorkeur geven aan bemiddeling door vrouwelijke heiligen, benevens het feit dat deze gelovigen heus wel inzien dat Christus Jezus de enige bemiddelaar is die de aarde uit de klauwen van de boze getrokken heeft. Joodse filosofen weten dat mensen nu eenmaal een bemiddeling van en door vaak vrouwelijke heiligen nodig hebben bij gebrek aan een goed gereguleerd matriarchaat. Er is inderdaad grote behoefte aan een matriachaat; vooral nu de tijd voortschrijdt en het er op lijkt dat dit in de toekomst gaat gebeuren. Mensen kunnen nog niet vatten dat een tweedeling tussen patriachaat en matriachaat niet nodig is. Alles is één.( Feministen moesten eens weten hoe ik hun zaak toegedaan ben. Helaas blijft men nu steken in benadrukking van mannelijke aspecten binnen de eenheid vrouw).

De Joden leren ons nu -in weerwil van de boze geschiedenis van de katholieke sekte- dat mensen onder wie veel mannen in hun katholieke beleving kiezen voor bemiddeling door vrouwelijke heiligen. We moeten ze laten, want ze zijn nog niet zover dat ze dit beeld kunnen loslaten. Een zeer liefdevolle en afdoende verklaring.
'Epiphaneia' is geen aanval op de katholieke kerk. Daar heb ik geen behoefte aan. Het is eerder een prangende vraag aan mezelf:
-Hoe kan ik geloven in de Bijbel en het Woord, waar Christus Jezus centraal staat en toch jarenlang naar een vriend gaan die gebedsgenezer was en mij in de naam van de heilige Gemma van tal van kwalen verlost heeft?(https://www.markante-figuren.webnode.nl)

Hoe is dit mogelijk? Was Christus Jezus mij niet genoeg? Moest ik perse de wereldse wegen bewandelen en me afwenden van de juiste uitleg van het woord? Ben ik toch een dwalende die niet wil luisteren naar de duistere woorden van sombere predikanten? Ik ben nota bene gewijd tot diaken en zal dit de rest van mijn leven vanwege de zegening blijven. Diaken in een evangelische gemeente, wel te verstaan. Ik wil u dit werk uitleggen en de antwoorden die ik heb gekregen op al deze vragen. Lees ook: https://www.de-waarheden-van-paulus3.webnode.nl.


Na jarenlange bestudering en overdenking van de Bijbel, esoterie, Jodendom en de brieven van Paulus in het bijzonder, kreeg ik twee visioenen. In de ene werd ik het hemelruim ingetrokken en zag ik het uiteindelijke lot van de aarde. De Christus zag mij aan en gaf mij meerdere kronen. Dit lijkt op een zweem van zelfverheerlijking, maar dat moet u maar vergeten. In mijn werken stel ik mij uiterst kwetsbaar op en mijn leven is een getuigenis van moeite, pijn, vallen en opstaan.

Dit visioen liet zien dat ik klaar was met mijn opdracht binnen de religieuze vormen. Er kwam nog een heftige wiskundige vergelijking bij die duidde op de basis van de kosmos en de nood - zakelijke houding van de mens; die van mij in het bijzonder. Nederigheid. Absolute nederigheid.

Het tweede visioen was het visioen van Johannes van het Kruis, dat ik tot dat moment niet kende. Ik was wel op de hoogte van het bestaan van Johannes; maar waar hij tijdens zijn leven voor stond, dat wist ik niet. Dit was het visioen van het schilderij van Dali. Voor een groot gedeelte tenminste. Hij moet dit zelf doorleeft hebben anders kon hij dat nooit zo ontzagwekkend weergeven. Zo ziet men maar weer dat knotsgekke kunstenaars en st...vervelende mensen verlicht en bewust kunnen zijn!

Ik kon voortaan het geloof van bovenaf bekijken, wetende dat dit een onontkoombaar proces in de groei van de menselijke ziel en geest is. Vanaf dit moment zie ik heiligen- net zoals Bodhissatva's- als knooppunten in het energetisch unified field, door God geschapen als onderdeel van zijn regulerende schepping. Ben ik dan dwalende indien ik geloof in het woord van God? Misschien hoef ik niet meer te dwalen, nu ik mijn examen heb gedaan? De gelovigen van de eerste eeuwen hielden zich strak aan het woord zoals geleerd in de Bijbel. Zodra de zgn. bekering van Constantijn plaatsvond werd het geloof een organisatie onder staatsgeweld; hoewel aangetekend dient te worden dat het Christendom tijdens Nero en zijn waanzinnigen reeds enorm werd vervolgd. Het georganiseerde geloof onder de keizer groeide al spoedig uit tot een gruwelijk monster dat geheel aan de beschrijving van dienaar van de antichrist voldeed. Bijna 1500 jaar heeft de katholieke kerk mensen vervolgd die in het juiste woord van God geloofden.
Zij werden vervolgd, gemarteld, verkracht, gedood en levend verbrand door een kerk die zich vanwege deze misdaden tegen de mensheid eigenlijk geheel en al moet opheffen. De paus is zeker geen gebieder van God; laat staan dat hij de plaatsvervanger is van Christus. Hij is een man die aan de top staat van een piramidale organisatie en daarom volgens de hoogenergetische kosmogonie naar L.W. Göring grote kans loopt op ziekte.

Het is mijn overtuiging dat iedereen die er behoefte aan heeft kan bidden tot heiligen als ener - getische knopen in het net van God; ook al zullen Christenen het niet met mij eens zijn. Heiligen zijn knooppunten binnen de energetische velden waar wij deel van uit maken. Wij zijn zelf onderdeel van deze energie. Wij zijn deze energie. Wij zijn onderdeel van God. Wij zijn Gods vonken en herkennen Hem en Zijn werk vanuit onze binnenste energie waarbij we toch aandacht blijven geven aan hetgeen buiten ons geschied.
De mensheid als geheel is echter als een dronken godheid in slaaptoestand, wankelend van de ene ramp in de andere. Tegenover dit gedrocht heeft de Christus het Lichaam van Christus gesteld door zijn verlossend werk op Golgotha. Wie deel uitmaakt van dit Lichaam is boven engelen gesteld en aan Engelengoden gelijk zoals Paulus ons leert. Zij zullen mensen en goden oordelen: d.i de herinrichting van het heelal volgens de wil van Christus verkondigen.

 https://www.de-waarheden-van-paulus3.webnode.nl, https://www.markante-figuren.webnode.nl

Zoals ik al zei was het probleem het werk en het werk het probleem.We hebben de obstructie omschreven en ideëel opgespoord. Het werk an sich is aangepast; de 'obstruerende' vale Maria met de 'blokkerende bollen' is verwijderd en hangt nu apart aan een andere muur van de stal. Het is een sterk werk dat solo aan kracht wint. Nu het probleem omschreven is én opgelost, komt het werk door een passende toevoeging aan de basis tot zijn recht. Zo vestigt zich een probleem in de ideële opdracht én in de uitwerking daarvan en deze 2 aspecten- ideëel en qua uitvoering- komen tegelijk tot een oplossing. Zo zal het ook gaan wanneer we ons bevinden in de nieuwe wereld. Een probleem wordt herkend én direct opgelost!

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin